Omatoimirastien ohjeistus

27.4.2020

Perhonjokilaakson rasteilla voi suunnistaa omatoimisesti vaikka päivittäin!

Maailman myllerryksen keskellä luonto on oiva paikka tuulettaa päätä, sekä tutustua Perhonjokilaakson alueen metsiin entistä paremmin. Näihin tarpeisiin järjestimme seurojen yhteistyössä omatoimirastit, jotka alkavat Teerijärvellä tiistaina 28.4, missä ratoja voi kiertää viikon verran. Kaustisella vappurastit 1.5 alkaen, radat kierrettävissä seuraavaan tiistaihin, jolloin omatoimirastien sijainti jälleen vaihtuu. Samat rastikohteet pysyvät kierrettävissä pääasiassa viikon ajan (ti-ti). Tarkemmat ohjeistukset järjestävän seuran kotisivuilta.

Radat voi kiertää oman aikataulun ja kunnon mukaisesti. Leimasimia rasteilla ei ole, mutta rastikoodit on. Ratavaihtoehtoina ovat A,B,C sekä D-rata, joista viimeisin pyritään tekemään mahdollisimman helpoksi, sillä rastireittiä ei näillä omatoimirasteilla ole.

Kartat löytyvät postilaatikosta lähtöpaikalta ja tieto lähtöpaikasta seuran sivulta, sekä Perhonjokilaakso lehdestä. Kartat ovat myös tulostettavissa etukäteen järjestävän seuran kotisivulta. Älä palauta käytettyjä karttoja laatikkoon!

Omatoimirasteilla pyydämme noudattamaan varovaisuutta jättämällä turvaväliä lähtöpaikoilla, rasteilla, sekä käyttämään hanskoja lähtöpaikalla karttoja käsiteltäessä.

Osallistumismaksu 4 € järjestävän seuran tilille. Maksuton alle 16-vuotiaille.

Iltarastipassit alle 16 vuotiaille jaetaan myöhemmin, suoritukset kannattaa kumminkin kirjata ainakin muistiin, sillä palkinto luvassa viiden kerran jälkeen ja täydellä 10 kerran passilla pääsee syömään Kappelin Grillille Juustoaterian.

Perhonjokilaakson seurat toivottavat iloista, omatoimista ja suunnistusrikasta kevättä!