Kilpailuohjeet

Alustavat kilpailuohjeet (päivitetty 22.7.2023 klo 21.10)

K-P:N AM-PARTIOSUUNNISTUSKILPAILU VETELISSÄ 24.7.2023

Kilpailun johto

- Kilpailunjohtaja: Sami Finnilä (0405606437)

- Ratamestarit: Jyri Myllymäki ja Tero Lahtinen

- Valvoja: Juha Lerssi

- Tuomarineuvosto:

Säännöt

Kilpailuissa noudatetaan SSL:n suunnistuksen lajisääntöjä ja K-P:n alueen ohjeita sekä

järjestäjien antamia ohjeita.

Kartta ja maasto

Kartta A3-kokoinen ja se on päivitetty heinäkuussa 2023. Mittakaava 1:10 000 kaikilla sarjoilla. Kartta on muovikotelossa.

Maasto on tyypillistä Keski-Pohjanmaalaista suunnistusmaastoa. Maaston korkeuserot ovat pienet ja maaston kulkukelpoisuus vaihtelee nopeakulkuisista kankaista kivisempiin kankaisiin ja soihin.

Karttoihin on merkitty kielletyiksi alueiksi viljellyt pellot ja muutama juuri istutettu taimikko. Kiellettyjä alueita ei ole nauhoitettu.

Katso myös ratamestarin lausunto.

Rastimääritteet ja kilpailunumerot

Rastimääritteet ovat kartassa, irrallisia rastimääritteitä ei ole saatavilla. Partiota kohti on käytössä yksi kilpailunumero, jota käyttää partion johtaja. Omat hakaneulat. Emit-tarkastusliuskat löytyvät numeroiden yhteydestä.

Kilpailukeskus ja pysäköinti

Kilpailukeskuksessa on info, ensiapu, kahvio ja wc. Pysäköinti kilpailukeskuksessa sorapintaisella alueella. Ei pysäköintimaksua.

Palkinnot

AM-mitalit sarjan kolmelle parhaalle toimitetaan jälkikäteen.

Tulokset

Tulokset tulevat ilmoitustaululle ja seuran nettisivuille.

Ohjeet partiosuunnistukseen

Käytössä on kaksi lähtöä. Lähtö 2 (H/D 12, H/D 14, D 140) matkaa n. 0,5 km. Lähtö 1 (muut sarjat) matkaa n. 1,5 km. Lähdöt ovat saman tien varressa. Lähtö tapahtuu klo 18.30. Lähtöalueelle kokoonnutaan viisi minuuttia ennen lähtöä, seuraa lähettäjän ohjeita. Lähtöhetkellä partion jäsenet saavat kartat, jotka ovat joukkueittain nipuissa. Karttoihin on painettu kaikki sarjan rastiympyrät, niiden viereen rastikoodit ja kartan reunaan rastinmääritteet.

Partio tekee rastien jakamisen haluamassaan aikataulussa lähdön jälkeen (partio ottaa omat kynät mukaan).

Partion jäsenet leimaavat omavalintaisessa järjestyksessä kaikilla karttaan merkityillä rasteilla.

Kierrettyään omat rastinsa partion jäsenet kokoontuvat viimeiselle rastille (rastikoodi 100). Kun partion viimeinen jäsen on leimannut viimeisellä rastilla partio jatkaa yhdessä viitoitusta seuraten kohti maalileimausta.

Partion johtaja (rintanumerolla varustettu) suorittaa maalileimauksen viimeisenä, josta

määräytyy partion loppuaika ja sijoitus. Maalileimauksen jälkeen partio siirtyy yhdessä leimantarkistukseen (kaikkien emit-kortit luetaan).

Sarjat

Kilpasarjat: D12, D14, D16, D18, D20, D21, D80, D100, D120, D140, H12, H14, H16, H18, H20, H21, H80, H100, H120, H14 (H21 3 jäsentä, muissa 2 jäsentä)

Tytöt/naiset saavat osallistua H-sarjoihin

(veteraanisarjoissa väh. 35 v.)